Każda osoba dokonująca rezerwacji przez stronę WWW, musi wypełnić formularz, w którym podaje swoje dane. Jest to konieczne w celu identyfikacji tej osoby, ewentualnego kontaktu oraz możliwości wysyłania powiadomień e-mail oraz SMS dotyczących złożonej rezerwacji. Formularz rezerwacji składa się z kilku standardowych pól, ale może być również uzupełniony polami dodatkowymi, które samodzielnie zdefiniujesz wedle własnego uznania.
POLA STANDARDOWE
Standardowe pola, które pojawiają się w formularzu rezerwacji, to: imię, nazwisko, telefon komórkowy, adres e-mail oraz uwagi.
Pole Imię, Nazwisko, E-mail, Tel. kom. oraz Uwagi mogą być obowiązkowe lub opcjonalne - zdecyduj samodzielnie i dokonaj odpowiednich ustawień w Panelu Asysto.
Pole Uwagi jest domyślnie ustawione jako opcjonalne co oznacza, że Twoi Klienci nie muszą go wypełniać. Mogą to zrobić wtedy, gdy chcą przekazać Ci coś więcej na temat rezerwacji.
W razie potrzeby poszczególne pola można całkowicie ukryć, aby nie pojawiały się w formularzu rezerwacji. W tym celu należy dla wybranego pola odznaczyć opcję Czy aktywne?
UWAGA!
Jeśli pole E-mail zostanie ustawione jako nieaktywne, Twoi Klienci nie będą otrzymywać maila z potwierdzeniem rezerwacji oraz przypomnieniem o nadchodzącym terminie rezerwacji. Nie będą mogli również samodzielnie anulować swojej rezerwacji.
Jeśli pole Tel.kom. zostanie ustawione jako nieaktywne, Twoi Klienci nie będą otrzymywać wiadomości SMS z przypomnieniem o nadchodzącej rezerwacji.
Zmiana ustawień dotycząca wybranych pól w formularzu rezerwacji jest możliwa w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Formularz rezerwacji). Wystarczy kliknąć w link Edytuj, który znajduje się w odpowiednim miejscu w tabeli, a następnie zaznaczyć lub odznaczyć pole Czy obowiązkowe? oraz Czy aktywne?

POLA DODATKOWE
W panelu Asysto masz możliwość wstawienia dodatkowych pól, które pojawią się do wypełnienia przez osobę dokonującą rezerwacji. Może być to np. wiek, numer dowodu, PESEL, ilość osób, miejsce spotkania i wiele innych - w zależności od potrzeb i rodzaju świadczonych przez Ciebie usług.
Dzięki tej funkcji możesz samodzielnie zdecydować, jakie informacje na temat Klienta lub Pacjenta są dla Ciebie istotne z punktu widzenia dokonywanej przez nich rezerwacji. Zgromadzone podczas rezerwacji dane pomogą Ci usprawnić pracę na miejscu - nie będziesz tracić czasu na formalności i poświęcisz go w całości na świadczenie usług.
Wszelkich ustawień dokonasz w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Formularz rezerwacji). Aby dodać nowe pole, kliknij przycisk +dodaj.
Zdecyduj:
- jaki będzie typ pola,
- jaka będzie nazwa pola,
- czy chcesz dodać opis informacyjny dla tego pola,
- czy pole będzie obowiązkowe do uzupełnienia przez osobę dokonującą rezerwację,
- czy pokazywać treść pola dla Klienta (w mailach, podsumowaniu i przypomnieniu o rezerwacji),
- czy pole będzie obecnie aktywne (widoczne) w formularzu rezerwacji.

TYPY PÓL
Istnieje możliwość wstawienia następujących typów pól do formularza rezerwacji:
- tekst,
- multitekst,
- nagłówek,
- select.

RÓŻNE POLA W FORMULARZU REZERWACJI DLA RÓŻNYCH USŁUG
Istnieje możliwość ustawienia różnych pól w formularzu rezerwacji dla różnych usług. W takiej sytuacji przy wyborze jednej usługi Klient może mieć do wypełnienia inne pola niż przy wyborze drugiej usługi. Jest to szczególnie przydatne wtedy, gdy Twoje usługi mają inną specyfikę i potrzebujesz od Klienta innych danych do ich wykonania.

Aby ustawić pola w formularzu rezerwacji dla konkretnej usługi należy wejść do sekcji Katalog usług a następnie kliknąć Edytuj przy wybranej usłudze. Przejdź do zakładki Formularz rezerwacji i wybierz pola, które będą wyświetlać się w formularzu dla danej usługi.
UWAGA!
Podczas dodawania nowych pól w formularzu będą one zaznaczane domyślnie dla każdej usługi. W dowolnym momencie możesz oczywiście wyłączyć pokazywanie danego pola przy wybranej usłudze.
