Pola w formularzu rezerwacji


Każda osoba dokonująca rezerwacji przez stronę WWW, musi wypełnić formularz, w którym poda swoje dane. Jest to konieczne w celu identyfikacji tej osoby, ewentualnego kontaktu oraz możliwości wysyłania powiadomień e-mail oraz SMS dotyczących złożonej rezerwacji. Formularz ten składa się z kilku standardowych pól, ale może być również uzupełniony polami dodatkowymi, które samodzielnie zdefiniujesz wedle własnego uznania.

POLA STANDARDOWE

Standardowe pola, które pojawiają się w formularzu rezerwacji, to: imię, nazwisko, telefon komórkowy, adres e-mail oraz uwagi.

Pole Imię, Nazwisko, E-mail oraz Tel. kom. mogą być obowiązkowe lub opcjonalne - zdecyduj samodzielnie i dokonaj odpowiednich ustawień w Panelu Asysto.

Pole Uwagi jest zawsze opcjonalne, co oznacza, że Twoi Klienci nie muszą go wypełniać. Mogą to zrobić wtedy, gdy chcą przekazać Ci coś więcej na temat rezerwacji.

W razie potrzeby poszczególne pola można całkowicie ukryć, aby nie pojawiały się w formularzu rezerwacji. 

UWAGA!
Jeśli pole E-mail zostanie ustawione jako nieaktywne, Twoi Klienci nie będą otrzymywać maila z potwierdzeniem rezerwacji oraz przypomnieniem o nadchodzącym terminie rezerwacji. Nie będą mogli również samodzielnie anulować swojej rezerwacji. 

Jeśli pole Tel.kom. zostanie ustawione jako nieaktywne, Twoi Klienci nie będą otrzymywać wiadomości SMS z przypomnieniem o nadchodzącej rezerwacji.

Ustawienia pól w Panelu Asysto

Zmiana ustawień dotycząca pól Tel. kom./E-mail/Uwagi w formularzu rezerwacji jest możliwa w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Formularz rezerwacji). Wystarczy kliknąć w link Edytuj, który znajduje się w odpowiednim miejscu w tabeli, a następnie zaznaczyć lub odznaczyć pole Czy obowiązkowe?.

Edycja pola Tel. kom.

POLA DODATKOWE

W panelu Asysto masz możliwość wstawienia dodatkowych pól, które pojawią się do wypełnienia przez osobę dokonującą rezerwacji. Może być to np. wiek, numer dowodu, PESEL, ilość osób, miejsce spotkania i wiele innych - w zależności od potrzeb i rodzaju świadczonych przez Ciebie usług.

Dzięki tej funkcji możesz samodzielnie zdecydować, jakie informacje na temat Klienta lub Pacjenta są dla Ciebie istotne z punktu widzenia dokonywanej przez nich rezerwacji. Zgromadzone podczas rezerwacji dane pomogą Ci usprawnić pracę na miejscu - nie będziesz tracić czasu na formalności i poświęcisz go w całości na świadczenie usług.

Ustawienia pól dodatkowych w Panelu Asysto

Wszelkich ustawień dokonasz w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Formularz rezerwacji). Aby dodać nowe pole, kliknij przycisk +dodaj.


Zdecyduj:

  • jaki będzie typ pola,
  • jaka będzie nazwa pola,
  • czy chcesz dodać opis informacyjny dla tego pola,
  • czy pole będzie obowiązkowe do uzupełnienia przez osobę dokonującą rezerwację,
  • czy pokazywać treść pola dla Klienta (w mailach, podsumowaniu i przypomnieniu o rezerwacji),
  • czy pole będzie obecnie aktywne (widoczne) w formularzu rezerwacji.
Konfiguracja pól dodatkowych

Wstawione przez Ciebie pola dodatkowe pojawią się w formularzu rezerwacji domyślnie na końcu.
Możesz jednak dowolnie ustawić ich kolejność wyświetlania, przesuwając wybrany wiersz w odpowiednie miejsce. 

Sprawdź, jak to wygląda na przykładzie konta demo:

TYPY PÓL

Istnieje możliwość wstawienia następujących typów pól do formularza rezerwacji:

  • tekst,
  • multitekst,
  • nagłówek,
  • select.
Typy pól

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania dotyczące pól dodatkowych w formularzu rezerwacji, skontaktuj się z nami.

do góry