Opóźnienie rezerwacji


W Asysto masz możliwość ustawienia opóźnienia rezerwacji, czyli przesunięcia pierwszej możliwej rezerwacji o wskazaną ilość godzin. Taka funkcja jest bardzo przydatna szczególnie wtedy, gdy potrzebujesz czasu na przygotowanie się do świadczonych przez Ciebie usług lub nie przebywasz na stałe w tym miejscu i musisz mieć czas na dojazd. Dzięki takiej opcji samodzielnie zdecydujesz, jaki będzie pierwszy możliwy termin dokonania rezerwacji.


Przykład.

Prowadzisz serwis samochodowy i chciałbyś, aby osoby dokonujące rezerwacji przez Internet mogły to zrobić najwcześniej za 2 godziny od chwili obecnej. Nie chcesz, aby Klienci rezerwowali wizyty "na już", ponieważ musisz się do tego przygotować. W takiej sytuacji powinieneś ustawić opóźnienie rezerwacji na 2 godziny.

Ustawienia opóźnień rezerwacji w Panelu Asysto

Wszelkich ustawień dokonasz w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Proces rezerwacji). Dla pola Opóźnienie rezerwacji wystarczy wpisać określoną ilość godzin. Np. jeśli chcesz, aby najszybsza rezerwacja dla Klienta była możliwa za 24 godziny od chwili obecnej, wpisz 24.

Opóźnienie rezerwacji

UWAGA: Opóźnienie rezerwacji jest globalne i dotyczy wszystkich usług przeznaczonych do rezerwacji.

MODYFIKATOR OPÓŹNIENIA REZERWACJI

 

W panelu Asysto istnieje również opcja ustawienia osobnego opóźnienia rezerwacji dla każdej usługi. Jest to możliwe za pomocą modyfikatora opóźnienia rezerwacji dla danej usługi.

Dzięki temu masz możliwość wprowadzenia różnych opóźnień dla wybranych usług czy na przykład opóźnienia rezerwacji tylko dla jednej usługi. Jest to przydatne szczególnie w sytuacjach, kiedy tylko dla wybranej usługi potrzebujesz czasu na przygotowanie się do wizyty.

Ustawienia modyfikatora opóźnienia rezerwacji dla wybranej usługi

Ustawienia modyfikatora opóźnienia rezerwacji dla wybranej usługi są dostępne w edycji tej usługi (zakładka Zaawansowane). Dla pola Modyfikator opóźnienia rezerwacji wystarczy wpisać określoną ilość godzin.

Modyfikator opóźnienia rezerwacji

Przykład 1.
Jesteś właścicielem wulkanizacji i oferujesz różne usługi. Większość z nich nie wymaga ustawienia opóźnienia rezerwacji, ale w przypadku jednej z nich jest to konieczne. Chcesz wiedzieć min. 3 godziny wcześniej o rezerwacji tej usługi, aby przygotować stanowisko i pracowników.

W tym przypadku ustaw opóźnienie rezerwacji na 0, a modyfikator opóźnienia rezerwacji dla tej usługi na 3 godziny.

 

Przykład 2.
Prowadzisz wypożyczalnię sprzętu sportowego oferującą wynajem rowerów, skuterów, motocykli i kamperów. Dla większości pojazdów chcesz przesunąć pierwszą możliwą rezerwację o 2 godziny, aby mieć czas na przygotowanie ich dla Klienta. W przypadku kamperów potrzebujesz więcej czasu, bo aż 24h.

Ustaw więc opóźnienie rezerwacji na 2, a modyfikator opóźnienia rezerwacji dla wynajmu kamperów na 22. Całkowite opóźnienie rezerwacji dla tej jednej usługi będzie wynosić 24 godziny.

 

Przykład 3.
Zarządzasz obiektem sportowym, który oferuje różnego rodzaju grupowe zajęcia sportowe oraz wejścia na siłownię. Na wszystkie zajęcia sportowe chcesz ustawić opóźnienie rezerwacji równe 1 godz. Rezerwacja wizyty na siłowni nie wymaga natomiast żadnego opóźnienia - rezerwacje na nią możesz przyjmować od ręki.

W tym przypadku ustaw opóźnienie rezerwacji na 1, a modyfikator opóźnienia rezerwacji dla tej usługi równy -1. Całkowite opóźnienie rezerwacji wizyty na siłowni będzie równe 0.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania dotyczące opóźnień rezerwacji, skontaktuj się z nami.

do góry