W systemie Asysto możesz określić, kiedy ma nastąpić blokada anulowania rezerwacji. To znaczy, że możesz zdecydować, do ilu godzin przed terminem rezerwacji Klient może samodzielnie anulować swoją rezerwację. W związku z tym po upływie tego czasu, anulowanie rezerwacji będzie już niemożliwe.
Funkcja ta przyda Ci się szczególnie wtedy, gdy nie chcesz, by Twoi Klienci anulowali swoje rezerwacje tuż przed terminem ich realizacji. Ustawiając blokadę anulowania, zabezpieczasz się przed rezygnacją ze świadczonych przed Ciebie usług w ostatniej chwili. Dzięki temu inni Klienci zdążą się zapisać na anulowany wcześniej termin, a Ty nie narazisz się na brak pracy w tym dniu.
Przykład.
Prowadzisz salon fryzjerski, a Twoje usługi cieszą się dużym zainteresowaniem wśród Klientek. Nie chcesz, aby któraś z nich anulowała swoją wizytę tuż przed przyjściem do salonu, ponieważ nie będziesz mieć już czasu na poinformowanie innych o zwolnionym terminie. W takiej sytuacji ustaw blokadę anulowania rezerwacji na wybraną przez siebie ilość godzin, np. 48 - wówczas na 2 dni przed terminem rezerwacji nie będzie można jej już anulować.
Wszelkich ustawień dokonasz w sekcji Konfiguracja rezerwacji (zakładka Proces rezerwacji). Dla pola Blokada anulowania rezerwacji wystarczy wpisać określoną ilość godzin. Np. jeśli chcesz, aby Klienci mogli anulować rezerwację nie później niż 12 godzin przed rozpoczęciem, wpisz 12.
