System Asysto umożliwia tworzenie różnego rodzaju terminarzy. Pozwala to na odzwierciedlenie różnych sposobów rezerwacji, jakie są stosowane w poszczególnych branżach. Umożliwiamy do wyboru:
- terminarz podstawowy,
- terminarz eventowy,
- terminarz całodniowy,
- zapis bez terminu.
Terminarz podstawowy pozwala na ustawienie dowolnych dni oraz godzin pracy w poszczególnych dniach dla konkretnego pracownika oraz/lub usługi.
Terminarz eventowy umożliwia pojedynczy zapis na jednorazowe wydarzenie, w którym należy podać konkretną datę (lub daty) oraz maksymalną ilość osób mogących uczestniczyć w wydarzeniu.
Terminarz całodniowy umożliwia rezerwacje usług na cały dzień lub kilka dni - bez wyboru konkretnej godziny.
Zapis bez terminu daje możliwość dokonania zapisu bez konieczności wskazania konkretnego terminu realizacji.
TERMINARZ PODSTAWOWY
W ramach terminarza podstawowego system Asysto umożliwia konfigurację terminarza z regularnymi (cyklicznymi) godzinami pracy, a także pozwala indywidualnie zdefiniować swój nieregularny czas pracy. Oznacza to, że możesz bez problemu zdefiniować swój grafik, jeśli dni i godziny Twojej pracy są takie same co tydzień. Możesz również wprowadzić wyjątki lub dodatkowe terminy pracy.
Przykład 1.
Prowadzisz gabinet stomatologiczny, a Twoje dni oraz godziny pracy są takie same co tydzień: pracujesz od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-18:00 oraz w soboty w godz. 9:00-14:00. Aby skonfigurować swój terminarz wizyt, musisz utworzyć terminarz typu podstawowego, a następnie wprowadzić swoje godziny w zakładce Godziny pracy. Na Twojej stronie internetowej kalendarz rezerwacji będzie wyglądał następująco (gdy czas trwania usługi wynosi 30 minut):

Przykład 2.
Prowadzisz gabinet lekarski, a Twoje dni oraz godziny pracy nie są takie same co tydzień. Twój grafik nie jest cykliczny, ustalasz go indywidualnie w zależności od potrzeb Pacjentów, dostępności czy możliwości przyjęć. Aby skonfigurować swój terminarz wizyt, musisz utworzyć terminarz typu podstawowego, a następnie wprowadzić swoje dni i godziny pracy w zakładce Nieregularny czas pracy. Na Twojej stronie internetowej kalendarz rezerwacji będzie wyświetlał wprowadzone przez Ciebie terminy. Na przykład następująco (gdy czas trwania usługi wynosi 30 minut):

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: podstawowy. Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Godziny pracy wpisz swoje cykliczne godziny pracy. Jeśli istnieją jakieś wyjątki lub nie pracujesz cyklicznie, wpisz dokładne daty i godziny pracy w zakładce Nieregularny czas pracy. W zakładce Usługi wybierz usługi dostępne dla tego terminarza, a w razie potrzeby innych ustawień, przejdź do zakładki Zaawansowane.

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. zarchiwizować lub usunąć.
TERMINARZ EVENTOWY (JEDNORAZOWE WYDARZENIA)
System Asysto umożliwia nie tylko standardowe rezerwacje cykliczne, ale również rezerwację miejsc oraz zapisy na wydarzenia jednorazowe. Mogą to być różnego rodzaju kursy, szkolenia, seminaria, spotkania biznesowe, konsultacje specjalistyczne, eventy itp. Funkcja ta umożliwi Ci zorganizowanie różnego rodzaju zapisów z ograniczoną przez Ciebie ilością miejsc dla danego wydarzenia.
Możliwy jest tu zapis zarówno pojedynczych osób, jak i większej ilości uczestników. Wystarczy wybrać określoną ilość osób.
Jest to bardzo przydatna funkcja szczególnie wtedy, gdy prowadzisz tego typu biznes. Zyskasz czas i usprawnisz proces zapisów, eliminując tym samym konieczność rezerwacji miejsc przez telefon, które są możliwe tylko i wyłącznie w wyznaczonych do tego celu godzinach. Twoi Klienci będą mogli szybko sprawdzić, ile miejsc wolnych zostało jeszcze na dane wydarzenie i samodzielnie zgłosić swoje uczestnictwo przez Internet w dowolnym momencie za pomocą swojego smartfona, tabletu czy komputera. Dzięki temu unikniesz pomyłek, ponieważ wszystkie dane Klientów, którzy dokonali rezerwacji, otrzymasz w wiadomości e-mail i będą zawsze dostępne w panelu administracyjnym Asysto.
Przykład.
Prowadzisz szkolenia biznesowe dla firm, które odbywają się w różnych, z góry określonych terminach. Na początku chcesz umożliwić swoim Klientom zapisy online na szkolenie z języka angielskiego w biznesie. Aby to zrobić, należy w Katalogu usług dodać taką usługę, a następnie utworzyć dla tego szkolenia terminarz typu eventowego. W tym przypadku należy uzupełnić podstawowe informacje oraz wstawić dokładny termin szkolenia oraz maksymalną ilość uczestników. Na Twojej stronie internetowej zapis na to szkolenie będzie wyglądał następująco:

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: eventowy (jednorazowe wydarzenia). Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Terminy wpisz dokładną datę i godziny wydarzenia. W zakładce Usługi wybierz usługę dostępną dla tego terminarza, a w zakładce Zaawansowane wpisz liczbę osób lub jednoczesnych rezerwacji.

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. archiwizować lub usunąć.
Maksymalną ilość osób mogących się zapisać na dane wydarzenie określisz w edycji terminarza (zakładka Zaawansowane) dla pola "Jednoczesne rezerwacje/liczba uczestników".

TERMINARZ CAŁODNIOWY
Wybierając terminarz całodniowy, możesz oferować do rezerwacji usługi trwające cały dzień lub kilka dni. System Asysto umożliwia w tym celu konfigurację terminarza z regularnymi (cyklicznymi) dniami pracy, a także pozwala indywidualnie zdefiniować swój nieregularny czas pracy. Oznacza to, że możesz bez problemu zdefiniować swój grafik, jeśli dni Twojej pracy są zmieniają się co tydzień. Możesz wprowadzać też wyjątki lub dodatkowe terminy pracy.
Przykład.
Prowadzisz firmę, która oferuje wynajem sprzętu sportowego. Sprzęt jest wynajmowany na wybraną ilość dni (nie mają znaczenia konkretne godziny). Udostępniasz możliwość rezerwacji sprzętu przez 7 dni w tygodniu. Kalendarz rezerwacji na Twojej stronie internetowej będzie wyglądał następująco:

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: całodniowy. Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Dni pracy zaznacz wybrane dni. Jeśli istnieją jakieś wyjątki lub nie pracujesz cyklicznie, wpisz konkretne daty w zakładce Nieregularny czas pracy. W zakładce Usługi wybierz usługi dostępne dla tego terminarza, a w razie potrzeby przejdź do zakładki Zaawansowane.

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. archiwizować lub usunąć.
ZAPIS BEZ TERMINU
Terminarz ten daje możliwość zorganizowania Klientom zapisów bez konieczności wskazywania konkretnego terminu. Wystarczy jedynie wybrać usługę i podać dane, które są wymagane do zapisu. Jak w przypadku pozostałych terminarzy jest również możliwość podpięcia pod usługi płatności online, dzięki czemu możesz pobierać przedpłaty do wykorzystania na dowolnie wybraną usługę.
Ten rodzaj terminarza jest przydatny szczególnie wtedy, gdy chcesz zebrać listę chętnych na daną usługę, ale jednocześnie nie wiesz jeszcze, kiedy się ona odbędzie.
Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: zapis bez terminu. Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, w zakładce Usługi wybierz usługi dostępne dla tego terminarza, a w razie potrzeby innych ustawień przejdź do zakładki Zaawansowane.

Bezpośredni link do terminarza zapisów będzie dostępny po dodaniu terminarza w jego edycji (zakładka Podstawowe). Możesz również włączyć podstronę Zapisy w sekcji Konfiguracji strony WWW (zakładka Podstrony).
Zapis jest możliwy jedynie przez stronę internetową (nie przez Panel Asysto), a listę zapisanych osób sprawdzisz, klikając w ikonkę listy:
