Rodzaje terminarzy


System Asysto umożliwia tworzenie różnego rodzaju terminarzy. Pozwala to na odzwierciedlenie różnych sposobów rezerwacji, jakie są stosowane w poszczególnych branżach. Terminarz podstawowy pozwala na ustawienie dowolnych dni oraz godzin pracy w poszczególnych dniach dla konkretnego pracownika lub usługi. Terminarz eventowy umożliwia pojedynczy zapis na jednorazowe wydarzenie, w którym należy podać konkretną datę (lub daty) oraz maksymalną ilość osób mogących uczestniczyć w wydarzeniu. Terminarz całodniowy umożliwia natomiast rezerwacje usług na cały dzień lub kilka dni - bez wyboru konkretnej godziny.

TERMINARZ PODSTAWOWY

W ramach terminarza podstawowego system Asysto umożliwia konfigurację terminarza z regularnymi (cyklicznymi) godzinami pracy, a także pozwala indywidualnie zdefiniować swój nieregularny czas pracy. Oznacza to, że możesz bez problemu zdefiniować swój grafik, jeśli dni i godziny Twojej pracy są takie same co tydzień. Możesz również wprowadzić wyjątki lub dodatkowe terminy pracy

Przykład 1.

Prowadzisz gabinet stomatologiczny, a Twoje dni oraz godziny pracy takie same co tydzień: pracujesz od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-18:00 oraz w soboty w godz. 9:00-14:00. Aby skonfigurować swój terminarz wizyt, musisz utworzyć terminarz typu podstawowego, a następnie wprowadzić swoje godziny w zakładce Godziny pracy. Na Twojej stronie internetowej kalendarz rezerwacji będzie wyglądał następująco (gdy czas trwania usługi wynosi 30 minut):

Kalendarz rezerwacji

Zobacz nasze konto demonstracyjne, gdzie na przykładzie gabinetu stomatologicznego możesz dokładnie sprawdzić, jak to działa i wygląda w praktyce:

Przykład 2.

Prowadzisz gabinet lekarski, a Twoje dni oraz godziny pracy nie są takie same co tydzień. Twój grafik nie jest cykliczny, ustalasz go indywidualnie w zależności od potrzeb Pacjentów, dostępności czy możliwości przyjęć. Aby skonfigurować swój terminarz wizyt, musisz utworzyć terminarz typu podstawowego, a następnie wprowadzić swoje dni i godziny pracy w zakładce Nieregularny czas pracy. Na Twojej stronie internetowej kalendarz rezerwacji będzie wyświetlał wprowadzone przez Ciebie terminy. Na przykład następująco (gdy czas trwania usługi wynosi 30 minut):

Kalendarz rezerwacji - nieregularny czas pracy
Ustawienia terminarza podstawowego w Panelu Asysto

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: podstawowy. Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Godziny pracy wpisz swoje cykliczne godziny pracy. Jeśli istnieją jakieś wyjątki lub nie pracujesz cyklicznie, wpisz dokładne daty i godziny pracy w zakładce Nieregularny czas pracy. W zakładce Usługi wybierz usługi dostępne dla tego terminarza, a w razie potrzeby innych ustawień, przejdź do zakładki Zaawansowane.

Terminarz podstawowy

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. zarchiwizować lub usunąć.

TERMINARZ EVENTOWY (JEDNORAZOWE WYDARZENIA)

System Asysto umożliwia nie tylko standardowe rezerwacje cykliczne, ale również rezerwację miejsc oraz zapisy na wydarzenia jednorazowe. Mogą to być różnego rodzaju kursy, szkolenia, seminaria, spotkania biznesowe, konsultacje specjalistyczne, eventy itp. Funkcja ta umożliwi Ci zorganizowanie różnego rodzaju zapisów dla pojedynczych osób z ograniczoną przez Ciebie ilością miejsc dla danego wydarzenia.

Jest to bardzo przydatna funkcja szczególnie wtedy, gdy prowadzisz tego typu biznes. Zyskasz czas i usprawnisz proces zapisów, eliminując tym samym konieczność rezerwacji miejsc przez telefon, które są możliwe tylko i wyłącznie w wyznaczonych do tego celu godzinach. Twoi Klienci będą mogli szybko sprawdzić, ile miejsc wolnych zostało jeszcze na dane wydarzenie i samodzielnie zgłosić swoje uczestnictwo przez Internet w dowolnym momencie za pomocą swojego smartfona, tabletu czy komputera. Dzięki temu unikniesz pomyłek, ponieważ wszystkie dane Klientów, którzy dokonali rezerwacji, otrzymasz w wiadomości e-mail i będą zawsze dostępne w panelu administracyjnym Asysto.

UWAGA! Nie obsługujemy jeszcze płatności online dla terminarzy typu eventowego.

 

Przykład.

Prowadzisz szkolenia biznesowe dla firm, które odbywają się w różnych, z góry określonych terminach. Na początku chcesz umożliwić swoim Klientom zapisy online na szkolenie z języka angielskiego w biznesie. Aby to zrobić, należy w Katalogu usług dodać taką usługę, a następnie utworzyć dla tego szkolenia terminarz typu eventowego. W tym przypadku należy uzupełnić podstawowe informacje oraz wstawić dokładny termin szkolenia oraz maksymalną ilość uczestników. Na Twojej stronie internetowej zapis na to szkolenie będzie wyglądał następująco:

Zapis na jednorazowe wydarzenie

Zobacz nasze konto demonstracyjne, gdzie na przykładzie firmy organizującej szkolenia możesz dokładnie sprawdzić, jak to działa i wygląda w praktyce:

Ustawienia terminarza eventowego w Panelu Asysto

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: eventowy (jednorazowe wydarzenia). Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Terminy wpisz dokładną datę i godziny wydarzenia. W zakładce Usługi wybierz usługę dostępną dla tego terminarza, a w zakładce Zaawansowane wpisz liczbę osób lub jednoczesnych rezerwacji.

Terminarz eventowy

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. archiwizować lub usunąć.

TERMINARZ CAŁODNIOWY

Wybierając terminarz całodniowy, możesz oferować do rezerwacji usługi trwające cały dzień lub kilka dni. System Asysto umożliwia w tym celu konfigurację terminarza z regularnymi (cyklicznymi) dniami pracy, a także pozwala indywidualnie zdefiniować swój nieregularny czas pracy. Oznacza to, że możesz bez problemu zdefiniować swój grafik, jeśli dni Twojej pracy są zmieniają się co tydzień. Możesz wprowadzać też wyjątki lub dodatkowe terminy pracy

Przykład.

Prowadzisz firmę, która oferuje wynajem sprzętu sportowego. Sprzęt jest wynajmowany na wybraną ilość dni (nie mają znaczenia konkretne godziny). Udostępniasz możliwość rezerwacji sprzętu przez 7 dni w tygodniu. Kalendarz rezerwacji na Twojej stronie internetowej będzie wyglądał następująco:

Wybór terminu dla terminarza całodniowego
Ustawienia terminarza całodniowego w Panelu Asysto

Wszelkich ustawień dokonasz w edycji terminarza, wybierając rodzaj terminarza: całodniowy. Uzupełnij informacje w zakładce Podstawowe, a w zakładce Dni pracy zaznacz wybrane dni. Jeśli istnieją jakieś wyjątki lub nie pracujesz cyklicznie, wpisz konkretne daty w zakładce Nieregularny czas pracy. W zakładce Usługi wybierz usługi dostępne dla tego terminarza, a w razie potrzeby innych ustawień, przejdź do zakładki Zaawansowane.

Ustawienia terminarza całodniowego

UWAGA! Nie ma możliwości zmiany rodzaju istniejącego terminarza na inny. W tym celu należy stworzyć nowy terminarz, a stary np. archiwizować lub usunąć.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania dotyczące rodzajów terminarzy, skontaktuj się z nami.

do góry