Jeśli reklamujesz swoją firmę lub jej usługi na Facebooku, powinieneś mieć już utworzony tzw. piksel Facebooka, czyli unikalny kod identyfikujący Twoje konto reklamowe. Umożliwia on prawidłowy i rzetelny pomiar skuteczności Twoich reklam, a także szczegółową analizę wyników kampanii. Pozwala również na tworzenie konkretnych grup docelowych oraz lepszą optymalizację kampanii.
System Asysto umożliwia wszystkie powyższe działania poprzez instalację kodu piksela na Twojej stronie. Aby dokonać integracji tego narzędzia z systemem Asysto, potrzebujesz własnego identyfikatora piksela. Sprawdź poniżej, co i jak należy zrobić.
Jak znaleźć swój identyfikator piksela Facebooka?
Przejdź do Menadżera zdarzeń firmy Meta. Z menu bocznego wybierz Źródła danych. Znajdziesz tu Piksel Facebooka oraz jego identyfikator.
Jeśli nie masz jeszcze utworzonego piksela Facebooka, możesz go w tym miejscu skonfigurować. Więcej informacji na temat tworzenia piksela Facebooka znajdziesz tutaj.

Wejdź do sekcji Integracje (zakładka Analityka). Wprowadź swój identyfikator piksela Facebooka i kliknij guzik Zapisz.

Zdarzenia są działaniami, które następują na skutek reklam emitowanych na Facebooku. Dzięki nim zyskujesz możliwość monitorowania określonych zachowań Twoich klientów. Dużą zaletą jest to, że można śledzić kilka zdarzeń jednocześnie. Po wprowadzeniu swojego identyfikatora piksela do panelu Asysto, będziesz mógł monitorować następujące zdarzenia standardowe:
1. Dodanie do koszyka (Add to cart) - zdarzenie zostaje zapisane w momencie przejścia Klienta do kroku z wyborem terminu.
2. Zainicjowanie przejścia do kasy (Initiate Checkout) - zdarzenie zostaje zapisane w momencie przejścia Klienta do kroku z uzupełnieniem swoich danych.
3. Dodanie informacji o płatności (Add Payment Info) - zdarzenie zostaje zapisane w momencie przejścia Klienta do kroku z wyborem metody płatności.
4. Dokonanie zakupu (Purchase) - zdarzenie zostaje zapisane w momencie wyświetlenia przez Klienta końcowego podsumowania rezerwacji.
5. Pozyskiwanie kontaktów (Lead) - zdarzenie zostaje zapisane w momencie wyświetlenia przez Klienta strony pojawiającej się po wysłaniu wiadomości z formularza kontaktowego.
Po wystąpieniu określonego zdarzenia, Facebook otrzyma stosowną informację i będzie mógł Ci ją przekazać za pomocą swoich statystyk konwersji. Więcej informacji na temat zdarzeń standardowych Facebooka znajdziesz tutaj.