System Asysto umożliwia ograniczenie rezerwacji jedynie do terminów przyległych. Oznacza to, że w tym przypadku rezerwacja kolejnego terminu w danym dniu jest możliwa tylko bezpośrednio przed i po pierwszym zarezerwowanym terminie.
Taka forma rezerwacji jest przydatna wtedy, gdy chcesz uniknąć przerw między poszczególnymi wizytami. Dzięki takim ustawieniom nie będziesz tracić czasu, a kolejne rezerwacje będą ustawione w jednym ciągu czasowym.
Istnieje możliwość ustawienia rezerwacji w terminach przyległych zarówno dla wszystkich usług wybranego terminarza, jak i jedynie dla konkretnej usługi.
Przykład.
Prowadzisz rezerwację online swoich usług od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00. Zależy Ci na tym, aby kolejna osoba dokonująca rezerwacji w danym dniu miała do wyboru jedynie godziny przyległe do pierwszej dokonanej rezerwacji, czyli np. godzinę przed i godzinę po niej.
Istnieje możliwość takiego ograniczenia w ramach zdefiniowanych przez Ciebie godzin pracy. Jeśli w danym dniu nie ma jeszcze żadnych rezerwacji (np. poniedziałek, środa, czwartek), to Klient ma do wyboru rezerwację usługi w godzinach od 9:00 do 17:00. Jeżeli natomiast pierwsza rezerwacja zostanie już dokonana, np. we wtorek na godzinę 12:00, kolejne rezerwacje w tym dniu będą możliwe jedynie w godzinach przyległych, czyli na 11:00 oraz 13:00.

Gdy następny Klient zarezerwuje Twoją usługę na godzinę 13:00, pojawi się kolejny wolny termin w kalendarzu na godzinę 14:00. I w taki sposób będą pojawiać się następne terminy.

W przypadku, gdy pierwsza rezerwacja w danym dniu będzie dokonana na godzinę 9:00 (początek dnia pracy), kolejna godzina możliwa do rezerwacji to jedynie 10:00 (jak np. w piątek na powyższym kalendarzu). Analogicznie będzie w sytuacji rezerwowania godziny na koniec dnia pracy.
Ustawień rezerwacji w terminach przyległych dla wszystkich usług w danym terminarzu dokonasz w edycji terminarza (zakładka Zaawansowane). Wystarczy zaznaczyć opcję Pozwalaj na rezerwację tylko terminów przyległych dla wszystkich usług w tym terminarzu.

Ustawień rezerwacji w terminach przyległych dla konkretnej usługi dokonasz w sekcji Katalog usług (edycja wybranej usługi). Wystarczy zaznaczyć opcję Wymagaj rezerwacji usługi w terminie przyległym.
