Płatności online


System Asysto umożliwia pobieranie płatności online za rezerwowane usługi. Elektroniczne płatności realizowane są za pośrednictwem serwisu Dotpay.pl, który gwarantuje bezpieczeństwo, wygodę oraz szereg dostępnych kanałów płatności:

Kanały płatności
Korzyści dla Ciebie i Twoich Klientów

Uruchomienie płatności online w systemie Asysto przyniesie Ci kilka kluczowych korzyści. Przede wszystkim będziesz mógł oferować sprzedaż usług bezpośrednio przez swoją stronę internetową, a pieniądze trafią na Twoje konto już w momencie dokonywania rezerwacji. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twój Klient lub Pacjent przyjdzie na umówioną wizytę i nie odwoła jej w ostatniej chwili. Zyskasz również czas, ponieważ nie trzeba będzie pobierać płatności za realizowaną usługę na miejscu. Płatności internetowe są szybkie i wygodne - księgowane są natychmiastowo, a Ty nie musisz martwić się o wydawanie reszty i wpłatę zarobionych pieniędzy na swoje konto (jak w przypadku gotówki).

Możliwość dokonywania przelewów online przyniesie też korzyści dla Twoich Klientów. Przede wszystkim oszczędzą oni czas i zyskają pewność, że ich rezerwacja nie zostanie anulowana w ostatniej chwili. Jest to szybkie i wygodne rozwiązanie, ponieważ nie trzeba zabierać pieniędzy i tracić czasu na dokonanie płatności na miejscu. Szeroka gama dostępnych kanałów płatności pozwala na dowolny wybór w zależności od preferencji osoby płacącej.

Jak uruchomić płatności online w Asysto.pl?

 

1. Konto w Dotpay.pl

 

Aby uruchomić płatności online, musisz posiadać konto w serwisie Dotpay.pl.

Aby je założyć, skontaktuj się z nami - dla Klientów Asysto mamy wynegocjowane korzystne stawki. Pomożemy Ci również w załatwieniu formalności. 

Jeśli masz już konto w Dotpay, w sekcji Integracje (zakładka Płatności online) wpisz swój numer ID.

Jak znaleźć numer ID w serwisie Dotpay?

Zaloguj się na swoje konto w Dotpay tutaj, wpisując login oraz hasło. Po zalogowaniu w menu Start wejdź w zakładkę Kontrakty i odczytaj swój numer ID znajdujący się w kolumnie Sklepy. Numer ten (bez znaku #) wklej w panelu Asysto w sekcji Integracje (zakładka Płatności online). 

Dotpay ID

Ustawienia konta Dotpay

Aby wszystko działało poprawnie, sprawdź ustawienia swojego konta Dotpay. W menu Ustawienia wejdź w zakładkę Powiadomienia, a następnie kliknij w tabeli link Edycja. Pole Blokuj zewnętrzne urlc nie powinno być zaznaczone.

Ustawienia Dotpay


2. Włączenie płatności dla danej usługi

Dla każdej usługi możesz wybrać metodę płatności, która będzie dostępna podczas dokonywania rezerwacji.


Aby włączyć płatności dla danej usługi, otwórz sekcję Katalog usług, a następnie wejdź w edycję konkretnej usługi.

W zakładce Płatność za usługę przesuń suwak i włącz płatności dla tej usługi. Wpisz również konkretną cenę tej usługi, która będzie obowiązywać podczas płatności.

Wybierz metody płatności, które będą dostępne dla tej usługi. 

W ustawieniach zaawansowanych możesz zmienić dla każdej metody płatności treść nagłówka, guzika oraz szczegółowy opis.

W przypadku płatności online możesz wybrać też sposób pobierania płatności za wybraną usługę.

  • Całkowita cena - jeśli chcesz, aby Twoi Klienci płacili pełną kwotę za określony czas trwania usługi udostępnionej do rezerwacji.
  • Wartość procentowa - jeśli chcesz pobierać jedynie zaliczkę stanowiącą wartość procentową całkowitej ceny za określony czas trwania usługi.
  • Kaucja - jeśli chcesz pobrać stałą kwotę kaucji niezależnie od czasu trwania i ceny usługi.

 

Rezerwacja i wybór płatności online przez Klienta

Klient, podczas procesu rezerwacji po wyborze konkretnej usługi oraz terminu, będzie mógł wybrać jedną z udostępnionych przez Ciebie metod płatności.

Metoda płatności

Wybierając płatności online, nastąpi przekierowanie do serwisu Dotpay, gdzie Klient będzie mógł dokonać płatności za swoją rezerwację. Gdy transakcja zostanie zrealizowana, zarówno Ty jak i Twój Klient otrzymacie wiadomość mailową.

Na przykładzie konta demonstracyjnego sprawdź, jak to działa i wygląda w praktyce:

Zarządzanie płatnościami online w panelu Asysto

W panelu Asysto możesz zarządzać swoimi płatnościami, sprawdzać stan i saldo płatności oraz samodzielnie dodawać zobowiązania lub wpłaty. Zrobisz to w edycji konkretnej rezerwacji (zakładka Płatność za rezerwację).

Historia płatności

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania dotyczące płatności online, skontaktuj się z nami.

do góry