ReCAPTCHA to rozwiązanie, które stosowane jest w celu zabezpieczenia formularzy znajdujących się na stronie www przed działaniem robotów internetowych. Tego typu roboty mogą wysyłać niepotrzebne wiadomości e-mailowe (tzw. spam) lub dokonywać przypadkowych rezerwacji przez formularz rezerwacyjny. Jeśli korzystasz z Asysto, możesz jednak zabezpieczyć swój formularz kontaktowy i/lub formularz do składania rezerwacji przed powyższymi działaniami, używając mechanizmu reCAPTCHA stworzonego przez firmę Google.
1. Wejdź na stronę reCAPTCHA i wybierz opcję v3 Admin Console.

2. Jeśli konfigurujesz reCAPTCHA dla kolejnej witryny, kliknij + w prawym górnym rogu strony.

Jeśli konfigurujesz reCAPTCHA po raz pierwszy, zaloguj się na swoje konto Google lub utwórz nowe konto, jeśli jeszcze go nie masz.
3. Podaj nazwę etykiety (może być to nazwa Twojej strony), a także wybierz typ reCAPTCHA v3.
reCAPTCHA v3 to najbardziej udoskonalona przez firmę Google wersja mechanizmu reCAPTCHA. Jest niewidoczna dla użytkowników i nie wymaga od nich żadnej interakcji. Na podstawie zachowań użytkowników na stronach internetowych algorytmy samodzielnie określają współczynnik ryzyka, z którym mają do czynienia. Dopiero w przypadku podwyższonego ryzyka, mechanizm stosuje dodatkową weryfikację użytkownika.

4. Wpisz adres Twojej domeny (jeśli jest ich więcej, to wpisz wszystkie), podaj nazwę projektu, a następnie zaakceptuj warunki regulaminu i kliknij przycisk Prześlij.

5. Otrzymasz 2 klucze: klucz witryny oraz tajny klucz prywatny.

Wszelkich ustawień dokonasz w sekcji Integracje (zakładka Captcha). Zaznacz opcję Włącz, a następnie wprowadź swój klucz witryny oraz tajny klucz i kliknij przycisk Zapisz.

Po dokonaniu powyższej integracji możesz włączyć mechanizm reCaptcha:
- w formularzu kontaktowym (sekcja Konfiguracja strony WWW, zakładka Podstrony, edycja podstrony Kontakt, pole Włącz reCaptcha),
lub/i:
- w formularzu rezerwacji (sekcja Konfiguracja rezerwacji, zakładka Proces rezerwacji, pole Sposób potwierdzania rezerwacji).